۱۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۵۹

امام جمعه بردخون:

توقف پروژه اسکله خورخان بردخون توجیه‌پذیر نیست

توقف پروژه اسکله خورخان بردخون توجیه‌پذیر نیست

بوشهر - امام جمعه بردخون گفت: توقف احداث پروژه اسکله خورخان بردخون توجیه پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید حسین رکنی حسینی ظهر چهارشنبه در بازدید از ساحل خورخان بردخون، اظهار داشت: صیادان بردخون به سختی و با کمترین امکانات در این منطقه فعالیت و امرار معاش می‌کنند اما از نعمت اسکله و موج شکن که اصلی‌ترین خواسته و مطالبه آنان است، بی بهره هستند و نیازمند توجه جدی مسئولان در این راستا هستیم.

رکنی حسینی که در این بازدید و در جمع تعدادی از صیادان سخن می‌گفت، اضافه کرد: بعد از سال‌ها انتظار که با تلاش تعدادی از دلسوزان، عملیات پروژه اسکله خورخان آغاز شد ولی متاسفانه از مدتی پیش کار ساخت آن به دلیل برخی موانع متوقف شده که انتظار می رود در سریع ترین زمان مشکل رفع و عملیات ادامه پیدا کند.

امام جمعه بردخون با بیان اینکه ۱۶۰ قایق صیادی در این منطقه به صیادی مشغولند، ادامه داد: علاوه  بر عدم احداث اسکله و موج شکن در ساحل بردخون، تعدادی از کشتی ها با صید غیرمجاز ترال نسل ماهیان را نابود کرده‌اند و صیادان با دست خالی از دریا برمی‌گردند و به همین دلیل بسیاری از آنان ادوات و قایق‌های صیادی را فروخته‌اند و اکنون بیکار یا به مشاغل دیگر روی آورده‌اند.

وی وضعیت صیادان و خانواده‌های آنان را دردآور خواند و گفت: شایسته نیست بعد از حدود ۳۸ سال از پیروزی انقلاب اسلامی تنها منطقه ساحل نشین بردخون داشتن اسکله و موج شکن محروم است که ادامه این روند موجب ناامیدی مردم می‌شود.

در این بازدید تعدادی از صیادان و فرمانده مرزبانی بردخون مستقر در خورخان نیز حضور داشت.

کد خبر 3920943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha